MP avocat vs. Românica

Noțiunea de marcă personală în sectorul juridic trebuie înțeleasă ca fiind necesitatea creării unei identități și a unei imagini personale ce propulsează avocatul în calea deciziei de cumpărare a clienților. Important a fi menționat că realitatea zilelor noastre impune avocatului să conștientizeze că serviciile, numele și prestigiul dumnealor este ”cumpărat” de către toate segmentele demografice, fără distincție de rasă, sex, educație sau religie.

evasbrand avocat
Marca personală a unui avocat este un element coerent al societății actuale. În fața unei piețe atât de competitive și omogene, a îți construi o valoare și o marcă este esențială pentru a te evidenția, accentuând și diferențiind plus-valorile ce te caracterizează. Tot această marcă personală, pe care din păcate avocații din România nu o constientizează în marea lor majoritate, este fructul muncii cu propriul tău nume, analogia perfectă fiind tratarea mărcii personale ca o marcă comercială, marcă ce trebuie să găsească forma de a diferenția în mediul profesional.

Întocmai cazul mărcii comerciale, marca personală a avocatului trebuie gestionată cu profesionalism, elaborând-o începând cu un concept determinat (profilul specific, stilul vestimentar, stilul de abordare, cuvinte de asociere, poziționamentul, etc) transmis adecvat și protejând marca constant.
Pe foarte scurt, marca personală, stimate avocat, este reputația dumneavoastră! Gestionarea mărcii personale devenind astfel gestionarea reputației personale!


Marca personală în societățile civile de avocatură


Întărirea imaginii mărcii personale a ”omului” juridic creează fenomene precum acela în care avocatul cu marcă proprie se evidențiază inclusiv în acele societăți civile de renume, astfel încât orice posibilă migrare a exercitării profesiei determină fenomenul de follow up, clienții serviciilor juridice tind să se fidelizeze ”omului” nu societății de avocați. Totuși există chiar și în România astfel de societăți civile care au înțeles importanța unei mărci și depun eforturi constante și consecvente în vederea profesionalizării mărcii comerciale. Din păcate, Românica nostră tinde să îmbrace sub anonimat cele mai strălucite minți avocățești, fie din inadaptarea acestora la realitățile socio-economice, fie din lipsă de informație sau opțiuni. Oricare ar fi motivul, nimic nu scuză anonimatul geniilor!
Marca personală dezvoltată în cadrul acestor societăți de avocați, devine o relație socială ce beneficiază ambele părți; pe de o parte clienții, adică societatea umană în ansamblul ei, iar pe de altă parte avocatul cu marcă și societatea civilă de avocați, mai pe înțelesul tuturor, asociațiile de avocați.
Un aspect este clar: avocatul care se preocupă de marca sa personală, inclusiv profesională, nu va face altceva decât să caute o îmbunătățire constantă a imaginii biroului său inclusiv al asociației din care face parte. Astfel dacă o asociație de avocați se bucură deja de renume, și aici nu ne referim la traficul de influență, ci la reputația comercială judecată și adjudecată de clienți, această reputație se transferă și la asociații avocați care activează sub umbrela ei.


Dar ce faci atunci când renumele societății civile de avocați îți transfera elemente de identificare cu care tu, ca om de lege cu principii ce ești, nu te identifici?!


Două soluții ai la îndemână: prima fiind aceea de a-ți pune cât mai degrabă posibil bazele unei mărci personale ce îți va permite să te evidențiezi, calculând deja toate beneficiile ulterioare, inclusiv migrarea către o individualizare a serviciilor oferite în cadrul unui cabinet individual; iar a doua posibilitate este să ”educi” asociații în vederea formării acelei mărci personal-comerciale ce vă identifică pe TOȚI asociații.

Deoarece, dragi mei, valoarea unei mărci se bazează pe autenticitate, iar publicul vostru trebuie să știe deja cine sunteți și ce oferiți, pentru ca atunci când se va face prima tatonare să nu plece dezamăgiți din birourile voastre!

Privind problematicile formării unei mărci personale pentru avocații care dețin deja un cabinet individual, le voi trata mai în amănunt în următoarele ”articole” dorința mea fiind aceea de a vă delecta cu informații utile, nici pe departe de a vă plictisi.

Concluzie finală – pleonasm dorit și căutat – standardele serviciilor juridice în România suferă de o mare carență, poate datorită întârzierii cu care am intrat cu occidentul, dar la peste doua decade de la acel moment am cam rămas fără scuze.

Anonimatul chiar nu favorizează, așa că…happy Branding!

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s